دکتر امین حسن زاده

جراحی بزرگ کردن آلت تناسلی چیست؟

جراحی بزرگ کردن آلت تناسلی، جراحی است که برای افزایش سایز و بزرگتر نشان دادن آلت تناسلی شما استفاده می شود.
انواع جراحی ها در این زمینه عبارتند از:

☑️ جراحی برای بلندتر کردن آلت تناسلی (افزایش طول آن).

☑️ جراحی برای بازتر کردن آلت تناسلی (افزایش دور آن در اطراف شفت).

☑️ لیپوساکشن برای کوچک‌تر کردن شکم‌تان تا آلت تناسلی‌تان بزرگ‌تر به نظر برسد

اگر از ظاهر آلت تناسلی خود راضی نیستید و به بزرگ کردن آلت تناسلی خود فکر می کنید، مطمئن شوید که زمان کافی را صرف صحبت با جراح خود در مورد نتایج آن می کنید. شما باید در انتظارات خود واقع بین باشید و باید متوجه باشید که ممکن است عوارض جدی وجود داشته باشد. به دلیل خطر عوارضی مانند زخم، عفونت، درد، از دست دادن حس آلت تناسلی و اختلال نعوظ، بسیاری از پزشکان جراحی آلت تناسلی که اندازه کافی دارد را توصیه نمی کنند. با این حال، برای برخی از افراد، جراحی ممکن است یک گزینه باشد، به خصوص اگر مشکلات ادرار، مقاربت جنسی یا بهداشت داشته باشند.

فهرست مطالب

چه کسانی نیاز به جراحی بزرگ کردن آلت تناسلی دارند؟


اگر میکروپنیس دارید یا آلت تناسلی شما پنهان است، ممکن است دلایل پزشکی برای درخواست جراحی بزرگ کردن آن وجود داشته باشد. میکروپنیس، یا آلت تناسلی بسیار کوچک، یک بیماری مادرزادی است .آلت پنهان به آلت تناسلی گفته می شود که زیر پوستی از شکم، ران یا کیسه بیضه پنهان شده است. این می تواند مادرزادی نیز باشد یا ممکن است زمانی که سن شما بالا می رود اتفاق بیفتد.
افراد مبتلا به این شرایط اغلب به دنبال جراحی برای بازگرداندن آلت تناسلی هستند.
با این حال، در بیشتر موارد، افرادی که علاقه مند به جراحی بزرگ کردن آلت تناسلی هستند، از ظاهر آلت تناسلی خود راضی نیستند. حتی اگر می توانند ایستاده ادرار کنند یا دخول نافذ دارند، باز هم نگران این هستند که آلت تناسلی شان به اندازه کافی بلند یا پهن نباشد. آنها ممکن است فکر کنند که سایز طول ویا قطر کافی نیستند.
این مشکل در درجه اول ناشی از ادراک است زیرا اکثر افراد آلت تناسلی ای دارند که قادر به انجام کاری هستند که آلت تناسلی برای آن در نظر گرفته شده است:فعالیت جنسی و ادرار کردن . در حالی که بسیاری از مردم گهگاه به این موضوع فکر می کنند.
برخی از افراد نگرانی های مداوم و آزاردهنده ای در مورد اندازه آلت تناسلی خود دارند که می تواند بر زندگی روزمره آنها (کار، روابط شخصی و خلق و خوی کلی آنها) تأثیر بگذارد.

اگر متوجه شدید که افکارتان در مورد اندازه آلت تناسلی شما بر زندگی شما تأثیر می گذارد، اما پزشک به شما گفته است که اندازه آلت تناسلی شما طبیعی است، ممکن است شرایطی مانند اختلال بدشکلی آلت تناسلی (PDD) یا اختلال اضطرابی داشته باشید.

قبل از عمل بزرگ کردن آلت تناسلی چه اتفاقی می افتد؟


قبل از جراحی بزرگ کردن آلت تناسلی، مانند هر جراحی، باید به سوالات پاسخ دهید تا ببینید آیا واجد شرایط این عمل هستید یا خیر. این سوالات ممکن است شامل موارد زیر باشد:

آیا برای بیهوشی و جراحی به اندازه کافی سالم هستید؟
آیا معاینات روانی مورد نیاز را انجام داده اید؟
آیا همه خطرات این روش را درک می کنید؟
آیا سیگار میکشید یا تنباکو مصرف میکنید؟
آیا شما ختنه شده اید؟
آیا از داروهایی استفاده می کنید که ممکن است در بهبودی اختلال ایجاد کند، مانند رقیق کننده های خون؟
آیا دیابت دارید؟
آیا قبلاً جراحی لگن داشته اید؟

جراحی بزرگ کردن آلت تناسلی می تواند شامل کاشت سیلیکون، انتقال چربی، تقسیم رباط و سایر روش ها باشد. جراحی از نظر پزشکی به ندرت ضروری است و می تواند عوارضی را به دنبال داشته باشد.

انواع مختلفی از روش ها برای بزرگتر نشان دادن آلت تناسلی وجود دارد. با این حال، روش های بسیار کمی وجود دارد که به طور قابل اعتمادی برای افزایش اندازه یا طول آلت تناسلی به خوبی کار کند.
نیاز واقعی به بزرگ شدن آلت تناسلی نادر است.

طبق گفته بنیاد مراقبت های اورولوژی (UCF)، جراحی تنها در صورتی ضروری است که فرد دارای بیماری به نام میکروپنیس باشد. این اصطلاح آلت تناسلی را توصیف می کند که در صورت کشیده شدن 7.5 سانتی متر یا کمتر است.

چند روش مختلف برای جراحی بزرگ کردن آلت تناسلی وجود دارد که هر کدام روش خاص خود را دارد.

☑️ ایمپلنت های سیلیکونی
این نوع جراحی شامل قرار دادن یک تکه هلالی شکل از سیلیکون پزشکی در زیر پوست آلت تناسلی است تا آلت تناسلی درازتر و پهن‌تر شود.
در حال حاضر، روش پنوما تنها جراحی بزرگ کردن آلت تناسلی است که سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) آن را برای استفاده تجاری تحت مقررات تایید کرده است.
جراح ابتدا یک برش در بالای آلت تناسلی ایجاد می کند و سپس یک ایمپلنت سیلیکونی را از طریق آن روی ساقه آلت تناسلی قرار می دهد. آنها ایمپلنت سیلیکونی را شکل می دهند تا اطمینان حاصل شود که متناسب با اندازه و شکل آلت تناسلی است.

☑️ انتقال چربی
در طی فرآیند انتقال چربی، جراح سلول‌های چربی را از ناحیه‌ای از بدن خارج می‌کند و آنها را به ساقه آلت تناسلی تزریق می‌کند.
آنها این کار را با ایجاد برش‌های کوچک در کناره‌های آلت تناسلی و تزریق سلول‌های چربی خالص به این نواحی انجام می‌دهند.

☑️ تقسیم رباط معلق
جراحی تقسیم رباط آویزان یا لیگامنتولیز، راهی برای بلندتر نشان دادن آلت شل با بریدن رباط معلق ارائه می دهد. این رباط آلت تناسلی را به استخوان شرمگاهی متصل می کند.
در طول عمل، جراح این رباط را قطع می کند و پوست را از شکم به سمت ساقه آلت تناسلی می برد. اگرچه ممکن است آلت بیشتر به سمت پایین آویزان شود، اما در واقع اندازه آن را افزایش نمی دهد.

جراح ممکن است روش‌های دیگری مانند برداشتن چربی از ناحیه اطراف آلت تناسلی را نیز توصیه کند. انجام این کار ممکن است آلت تناسلی را بزرگتر نشان دهد، اما باز هم، در واقع طول آن را تغییر نمی دهد.

سایر روش های کمتر محبوب عبارتند از:
_پیوند بافت
_تزریق اسید هیالورونیک
_تزریق پلی لاکتیک اسید

دکتر امین حسن زاده با سالها طبابت در حوزه ارولوژی و درمان پروستات یکی از حاذق ترین پزشکان مشهد برای درمان بیماران در این بخش هستند.

بعد از جراحی بزرگ شدن آلت تناسلی چه اتفاقی می افتد؟

هنگامی که مطب یا بیمارستان را ترک می کنید، جراح شما دستورالعمل هایی را به شما می دهد.
ممکن است داروی مسکن نیاز داشته باشید.
نوع عملی که انجام داده اید تعیین می کند که چه مدت از سر کار یا مدرسه دور هستید و چه مدت باید منتظر بمانید تا بتوانید فعالیت جنسی را از سر بگیرید. برای برخی از روش های تهاجمی تر، این اتفاق ممکن است تا شش هفته طول بکشد.

مزایای این روش چیست؟

برخی از روش‌ها منجر به افزایش طول و/یا دور آلت تناسلی می‌شوند. اگر اهداف و انتظارات معقولی از روشی که انتخاب می کنید دارید، ممکن است نسبت به قبل احساس اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید.

چه زمانی باید به جراح خود مراجعه کنم؟

ویزیت های فالوآپ برنامه ریزی شده را با جراح خود هماهنگ کنید.
اگر علائمی دارید که شما را نگران می کند، به ویژه علائم عفونت، مانند تب، قرمزی یا متورم شدن پوست یا مشکلات ادراری، با پزشک خود تماس بگیرید.

عوارض جانبی و خطر

هر مرحله از جراحی بزرگ کردن آلت تناسلی دارای خطراتی از جمله عوارض جانبی احتمالی است.

تغییرات نامطلوب شامل تغییر شکل آلت تناسلی و کوتاه شدن شدید آلت تناسلی، انحنا، ادم، توده های زیر جلدی، عفونت، زخم های التیام نیافته و اختلال عملکرد جنسی بود.

عوارض شایعی‌ که یک فرد ممکن است تجربه کند:
کبودی در محل عمل
کبودی در امتداد آلت تناسلی
تغییر در شکل آلت تناسلی
خونریزی در محل برش
عفونت
تورم
از دست دادن موقت حس در آلت تناسلی
درد همراه با نعوظ
جای زخم
همچنین برخی از الزامات جراحی وجود دارد که قبل از جراحی باید در نظر گرفته شود. برای مثال، فرد باید قبلاً ختنه کرده باشد تا با ایمپلنت های سیلیکونی بزرگ شود. در غیر این صورت، قبل از اقدام به ختنه نیاز دارند.
همچنین استفاده از بیهوشی در حین جراحی خطراتی دارد. این عوارض جانبی می تواند شامل موارد زیر باشد:

مشکلات ریتم قلب
واکنش های آلرژیک به بیهوشی
گیجی پس از بیدار شدن از آرام بخش
آگاهی در حین جراحی
افراد مبتلا به آپنه خواب ممکن است در معرض خطر بالاتری از عوارض در حین و بعد از بیهوشی عمومی باشند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

آیا این مطلب مفید بود؟ به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در این مقاله مطالعه میکنید

مطالب مفید