دکتر امین حسن زاده

بهترین دکتر متخصص سنگ کلیه مشهد ✅

نفرولوژی یک تخصص پزشکی داخلی بوده که متمرکز بر درمان بیماری‌هایی است که بر کلیه‌ها اثر می‌گذارد. متخصص سنگ کلیه مشهد در مراقبت از کلیه و درمان بیماری‌های کلیوی دارای تخصص است. کلمه نفرولوژیست از عبارت یونانی “nephros” به معنی کلیه گرفته شده است و “متخصص” به فردی گفته می‌شود که در این زمینه تحصیلات تخصصی را گذرانده باشد. به نفرولوژیست‌ها متخصص سنگ کلیه هم می‌گویند. پزشک نفرولوژی در شاخه پزشکی داخلی تحصیل کرده و سپس دوره‌های بیشتری را به منظور تخصص در درمان سنگ کلیه می‌گذرانند. آنها اغلب به درمان بیماری مزمن کلیه (CKD)، بیماری کلیه پلی کیستیک (PKD)، نارسایی حاد کلیه، سنگ کلیه و فشار خون بالا می‌پردازند.

آیا به دنبال بهترین متخصص سنگ کلیه مشهد هستید؟ در حال حاضر متخصصانی که در شاخه سنگ کلیه مشغول فعالیت هستند، بی‌شمارند. بر همین اساس، انتخاب از میان آنها کمی دشوار به نظر می‌رسد. اما بدین منظور که روند درمانی خود را به بهترین نحو ممکن به اتمام برسانید، بایستی برخی از ویژگی‌ها مانند میزان تجربه و مهارت پزشک در دفع سنگ کلیه را در نظر داشته باشید. در ادامه این مطلب از متخصص سنگ کلیه مشهد با ما همراه باشید.

فهرست مطالب

سنگ کلیه چیست و چگونه درمان می‌شود؟

علت به وجود آمدن سنگ کلیه را می‌توان بالا رفتن غلظت املاح و نمک در ادرار دانست که حاوی رسوبات سختی است که در دستگاه ادراری از کلیه تا  مثانه مشاهده می‌شود. از جمله علائم سنگ کلیه در زنان احساس درد در ناحیه دستگاه ادرار است که هنگام حرکت سنگ‌های کلیوی احساس درد شدیدتر می‌شود. ولی موقعی که این مشکل به سرعت تشخیص داده شود به راحتی قابل رفع خواهد بود و آسیب جدی به بدن وارد نمی‌کند.

شیوه‌های متعددی جهت درمان سنگ کلیه وجود دارد که متخصص سنگ کلیه مشهد با تعیین اندازه سنگ کلیه مناسب‌ترین شیوه را انتخاب می‌کند. آسان‌ترین راه جهت درمان سنگ کلیه مصرف مایعات فراوان است. در این شرایط متخصص سنگ کلیه داروی مسکن را تجویز می‌کند تا از درد سنگ کلیه در امان بمانید. اما زمانی که سنگ کلیه بیش از حد معمول بزرگ باشد،  متخصص سنگ کلیه مشهد  از طریق عمل سنگ شکن کلیه امواج صوتی را به طرف سنگ کلیه فرستاده و آنها را به قطعات کوچک‌تری خورد می‌کند. این شیوه درمانی تقریبا یک ساعت به طول می‌انجامد که امکان دارد ضمن آن احساس درد داشته باشید.

دکتر امین حسن زاده دارای مدرک فلوشیپ فوق تخصصی اندویورولوژی از دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند و جراح و متخصص کلیه مجاری ادراری و تناسلی می باشند.  

سنگ كليه دارای چه علائمی است؟

در حقیقت علائم سنگ كليه زمانی نشان داده می‌شود كه به حرکت درآید و در صورتی که سنگ ساكن باشد، فرد مبتلا هيچ درد و علائمی را احساس نخواهد کرد. به صورت كلی علائمی كه سنگ كليه از خود نشان می‌دهد و باید به متخصص سنگ کلیه مشهد مراجعه کرد، شامل موارد زير است:

  • وجود درد بسيار شدید و مداوم در پهلو و پشت، پایین‌تر از سطح دنده‌ها که ممکن است قسمت زیر شکم تیر بکشد.
  • سوزش ادرار
  • رنگ ادرار متمايل به صورتی، قرمز یا قهوه‌ای
  • ادرار بدبو یا تیره
  • حالت تهوع و استفراغ
  • دفع مكرر ادرار
  • افزایش تعداد دفعات دفع ادرار بیش از حد معمول
  • تب و لرز در صورت وجود عفونت
  • کاهش حجم ادرار
روش‌های شناخت بهترین متخصص سنگ کلیه مشهد

علت به وجود آمدن سنگ كليه چیست؟

از نظر متخصصین سنگ کلیه علت سنگ کلیه همواره واحد و مشخص نيست. اما عواملی وجود دارند که منجر به افزايش احتمال بروز سنگ کلیه می‌گردد. به صورت کلی هنگامی که غلظت برخی از مواد اعم از کلسیم، اسید اوریک و اُگزالات که قادر به تشکیل بلور هستند در ادرار افزایش پیدا کند، سنگ کلیه به وجود می‌آید. در شرایط عادی موادی در ادرار وجود دارند که باعث جلوگيری از چسبیدن مولکول‌ها به یکدیگر و تشکیل بلور می‌گردد. چنانچه این مواد در ادرار کاهش يابند، به روند تولید سنگ سرعت می‌دهند.

آيا وجود سنگ در كليه خطرناک است؟

در رابطه با اینکه سنگ کلیه از کجا دفع میشود لازم است بدانید که همیشه سنگ در کلیه فرد مبتلا باقی نمی‌ماند و در بعضی از موارد از کلیه وارد اورتر می‌گردد. اورتر کوچک و حساس بوده و ممکن است كه سنگ به اندازه‌ای بزرگ باشد که به آسانی از اورتر وارد مثانه نشود. عبور سنگ از اورتر موجب اسپاسم و سوزش آن شده که در نهايت منجر به مشاهده خون در ادرار می‌گردد.

برخی مواقع سنگ مانع از جریان ادرار می‌شود كه به این حالت انسداد ادرار گفته می‌شود و عفونت و آسیب کلیوی را به همراه خواهد داشت.

روش‌های شناخت بهترین متخصص سنگ کلیه مشهد

با در نظر داشتن به این موضوع که سنگ کلیه جزء بیماری های حساس محسوب می شود و در صورت تاخیر در درمان به موقع آن، ممکن است به عمل سنگ کلیه و جراحی سنگ کلیه نیاز داشت، بنابراین تشخیص به موقع آن بسیار حائز اهمیت می باشد. از این رو باید در یافتن پزشک معالج کوشا بود و پزشکی را انتخاب کرد که نسبت به تخصص خود، مهارت های کافی را داشته باشد و در زمینه سنگ کلیه مدرک تخصصی مرتبط را اخذ کرده باشد و به وسیله معاینه و به سونوگرافی و آزمایشات مربوطه نوع سنگ کلیه و سایر عوامل آن را تشخیص دهد. با تمام این تفاسیر تنها نکته مهم، شناخت بهترین متخصص سنگ کلیه مشهد است که در ادامه به شرح روش‌های یافتن آن خواهیم پرداخت.

از جمله روش‌های شناخت بهترین متخصص سنگ کلیه عبارت است از:

  • این احتمال وجود دارد که در بین اقوام و آشنایان شما فردی جهت درمان سنگ کلیه به پزشک متخصص مراجعه کرده باشد. در صورت رضایت وی، بهتر است که مشخصات و نشانی بهترین متخصص سنگ کلیه مشهد را دریافت کنید و به صورت حضوری به ایشان مراجعه نمایید.
  • به طور معمول متخصص سنگ کلیه در یکی از بهترین بیمارستان‌های دولتی در مشهد خدمت رسانی می‌کند، از این رو با مراجعه به این بیمارستان‌ها امکان شناخت بهترین متخصص سنگ کلیه را خواهید داشت.
  • از دیگر روش‌های شناخت بهترین متخصص سنگ کلیه جست‌وجو در فضای مجازی و یافتن مشخصات دقیق پزشک مربوطه است.
  • امکان دارد در صورت ایجاد علائم درد و ناراحتی ابتدا به بهترین متخصص داخلی مراجعه کنید و ایشان با تشخیص دادن سنگ کلیه شما را به بهترین متخصص سنگ کلیه ارجاع دهد و از این طریق پزشک موردنظر را خواهید یافت.
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 3 میانگین: 5]

آیا این مطلب مفید بود؟ به اشتراک بگذارید

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در این مقاله مطالعه میکنید

مطالب مفید